piątek, 9 lutego 2018

FROM THE DIARY OF AN UNFIT MIND: AJ's letter to Santa



2017-12-24

Drogi Mikołaju,
     Zanim dam Ci moją listę świąteczną, poprostu chcę usunąć tę niezręczność z drogi. Ty, poważnie, nigdy nie przyszedłeś do mojego domu, kiedy byłam dzieckiem. Założę się, że to dlatego, że mieszkaliśmy w apartamentach bez kominów i wiedziałeś, że jeśli spróbujesz przejść przez drzwi nieznajomego w kapturze, napewno zostałbyś postrzelony. To ucziwe. I nigdy nie brałam tego osobiście...cóż, czasami...po prostu...ok. Mogłam wziąć to bardzo osobiście. To może, ale nie musi, stać się moją misją życiową, aby zniszczyć twoją reputację.


     Pełne ujawnienie, w pierwszej klasie, powiedziałam mojej przyjaciółce, że jedynym powodem, dla którego dałeś jej prezenty zamiast mnie, było to, że przekupili cię jej rodzice. Określenie "crooked Santa" ( 'crooked' po polsku oznacza krzywy, łotr, oszust) prawdopodobnie zostało rzucone z lekkomyślną rezygnacją. Sprawy trochę wymknęły się spod kontroli i zanim zorientowałam się, cała moja klasa była przekonana, że jesteś członkiem mafii. Chciałam przeprosić za bałagan.

Około drugiej klasy zacząłam nazywać cię zboczeńcem. Te całe skradanie się do domów podczas gdy ludzie spali i upewnianie się, że zostawiłeś dowody, że tam byłeś, nigdy tak naprawdę mi nie pasowało. Ponownie, przepraszam. (Ale podczas gdy jesteśmy w tej sprawie, silnie sugeruje, że ludzie muszą zostawić ciasteczka i mleko, aby uspokoić cię, gdy wkraczasz na ich własność, to w zasadzie wymuszenie.)

W każdym razie, potem kontynuowałam, wierząc - i dość głośno wokalizując - że jesteś po prostu produkowaną bajką, która ma wystraszyć gówniane dzieci. Jury wciąż nie czuje się tym jednym, wielkim facetem. Ale przyznaję się do wysłania posta "Święty nie jest prawdziwy, frajerze" w Boże Narodzenie rano, do milionów dzieci, które śledzą mnie na Twitterze, nie było to najcudowniejszą decyzją, jaką kiedykolwiek podjęłam.

Sądzę, że to stawia mnie na liście Niegrzecznych. Wiem, że każdy kto używa tego zdania w wieku powyżej 18 lat, zwykle sugeruje coś brudnego, ale nie o to mi chodzi. Ty jesteś żonaty, ja jestem mężatką - nigdy nie mogliśmy. Choćby nawet, oczywiście tak, twoja natarczywa odmowa uznania mojego istnienia jest zgodna z zachowaniem każdego zachowania, jakiego kiedykolwiek doświadczyłam...Zejdę z tropu.

Chodzi o to, że prawdopodobnie dostanę węgiel na Boże Narodzenie. Ale na wypadek, gdybyś czuł się wyrozumiały, napisałam krótką, całkowicie rozsądną listę życzeń na Boże Narodzenie w tym roku.


-Bądźmy tutaj prawdziwi, Mama zarabia własne pieniądze i NIE POTRZEBUJE ŻADNEGO MĘŻCZYZNY, by kupił jej to, czego potrzebuje. Ale Boże Narodzenie polega na zdobywaniu rzeczy, których normalnie byś nie dostał...lub rzeczy które były zbyt ciężkie, aby samemu przynieść je do domu z Target'u. Albo chodzi o dawanie, czy coś w tym stylu. Chodzi mi o to, że nie kopnę 70'calowego 4K telewizora z łóżka.

-Jestem hardkorową feministką, która również cieszy się wolnym od kurzu biurem. Więc kiedy powiedziałam swojemu mężowi, że chcę pozbawioną sznurków próżnię na święta, nie był pewien, czy mówię poważnie, czy też ustawiam nieuniknioną pułapkę. Muszę być szczera, patrząc, jak stara się rozgryźć, że to pole minowe jest największym prezentem, o jakikolwiek mogłam poprosić. Ale jeśli zmęczy go moja tortura, zmniejszy straty i po prostu zostawi mnie przed 25, to Dyson z 40-minutowym czasem przebiegu.

-Pracowałam nad kilkoma pisarskimi projektami i byłoby wspaniale, gdybyś pomógł mi zawrzeć umowy na ich temat. Specjalizujesz się w wkładaniu paczek pod choinki, a nie w interesach, mówisz? Oh, głupi Święty Mikołaju, oboje wiemy, że łamiesz kciuki, żeby zrobić z siebie gówno. Mam całą pierwszą klasę, która mnie wesprze.

-Chcę, aby każdy uratowany pies i kot znalazł ciepły, kochający dom, który zapewni bezpieczeństwo i stabilność. Zwłaszcza starszym. Każde zwierze zasługuje na to, aby wiedzieć, jak odczuwalna jest bezwarunkowa miłość, przynajmniej raz w życiu. Co? Czy jesteś aż tak zaskoczony, że mam jedną altruistyczną kość w moim ciele? (?) Powinno to już być oczywiste, jak bardzo wolę zwięrzęta od ludzi. W rzeczywistości, przekaż tą konkretną prośbę Rudolfowi. Założę się, że on potajemnie żałuje, że nie zasługujesz na uznanie, podczas gdy on wykonują tą całą cholerną robotę.

P.S.
Są jednak ludzie, którym się podobam. Byłabym wdzięczna, gdybyś mógł im przekazać wiadomość. Wolę dziwaków, maniaków, wyspę zabawek. Ludzie, którzy boją się wakacji, ponieważ, podobnie jak młodsze ja, spotykają się z rozczarowaniem. Niektóre rodziny nie mają wystarczająco dużo pieniędzy, żeby świętować jak karty Hallmark, a filmy w TV mówią nam, że powinniśmy. Niektórzy ludzie są sami, albo z wyboru, albo z powodu okoliczności, a "wspólnota" w okresie świątecznym może wydawać się obca i przytłaczająca. Niektórzy ludzie zmagają się z depresją, która może być znacznie wzmocniona przez naszą samotność, szczególnie w czasie zimnej aury, ciemnych dni, dłuższych nocy - cały czas podczas gdy cały świat mówi nam, że to jest najszczęśliwsza pora roku. 

Powiedz tym ludziom, że jestem z nimi. Niech wiedzą, że rozumiem, ponieważ spędziłam w ich "butach" więcej czasu. Poinformuj ich, że z czasem staje się to łatwiejsze. W końcu zorientują się, jak świętować na własnych warunkach. I proszę, przypomnij im, nie są sami. Ponieważ jestem bardziej niż chętna, aby być ich przerażającym wujkiem w duchu w każdym świątecznym sezonie. Po prostu powiedz im, żeby wyobrazili sobie, jak niewłaściwie przeklinam przed dziećmi, a potem zasypiam przy stole, bo zaczęłam pić o 10 rano. Powiedz im, że są częścią mojej rodziny, czy im się to podoba, czy nie.

I niech moi wspaniali dziwacy wiedzą, że spełnili już wszystkie moje życzenia. Wszystko, na co teraz pracuję, to przypominać im, że nie potrzebują Świętego Mikołaja. Nie muszą polegać na kimkolwiek innym, aby uzystkać to, czego chcą. Cała magia, której potrzebują, znajduje się w środku nich. 

Po prostu zdaję sobię sprawę, że możesz uznać tą ofensywę za piekło. Ale szczerze mówiąc, zrobiłeś swój podejrzany tyłek ("shady ass"), łóżko wypełnione kruszonką, a teraz musisz w nim leżeć. Oczywiście mam na myśli to, że połączysz mnie z tą słodką próżnią. 

Wesołych Świąt.

Z poważaniem, AJ

Źródło: http://theajmendez.com/post/aj-s-letter-to-santa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz